Teljesítménytúráim

Bauxitkutató 10km teljesítménytúra

Amikor inkább a Balatonban kellene fürdeni mint mellette túrázni

2020. szeptember 06. - narkid

img_4651.JPGTáv: 13,5km

Szintemelkedés: 406m

Folyamatosan átköltöztetem a Blogomat az új oldalamra a melyet innen is elérhettek.

Tetszettek családomnak a Kék Balaton 110 és a Balaton 50 teljesítménytúrán készített fényképeim, szerették volna egy részét ők is élőben megnézni ezért kerestünk egy rövid családdal is teljesíthető teljesítménytúrát. Így esett a választás a Balatonalmádiból induló és oda visszaérkező Bauxitkutatóra, annak is a rövidebb 10km-es távjára. A túrának egyébként van 20, 25 és 30km-es távja is. Idén a 30km-es távot nem rendezték meg.

Szombaton reggel kényelmesen összeszedtük magunkat és elindultunk a rajthoz. Délelőtt 10 körül értünk le, kezdett igazán meleg lenni. Nem kellett volna inkább fürdeni jönni a Balatonhoz? Fel is merült ez, de végül beneveztünk a túrára.

Kaptunk egy lapot, melynek egyik oldalán egy színes térképmásolat, a másikon az útvonalleírás, egy szintábra és a pecséteket gyűjtő rész volt.

Egyszerű ez az itiner, de a célnak megfelelt.

Az első szakasz a kék sávon vezetett, itt volt a Városház téren a Kék Balaton egyik ellenőrző pontja.

A kék sáv elhaladt az éttermek mellett, majd az Óvári utcába fordulva megérkeztünk a Szent Imre Templomhoz.

Egy darabig még a kék sávon haladtunk, de végül balra a Káptalan utcában egy emelkedőn folytattuk utunkat. Tényleg egyre melegebb lett és a lányom kezdte unni az egészet. Azzal sikerült kicsit visszabillenteni, hogy hamarosan elérjük az erdőt.

A Petőfi térnél már ki volt írva merre van a Köcsi-tó. Még egy kis emelkedő és a bezárt Kertmozi mellett végül megérkeztünk a rétre. Itt a tó is, jobbra pedig egy kőfejtő.

A tavat körbejártuk, kerestük olyan helyet ahol van egy kis víz is.

Elvileg itt kellett volna lennie egy információs táblának, de mi ezt nem találtuk. A biztonság kedvéért a tábla csonkjait lefotóztuk, majd elindultunk a következő pont felé.

Egy elágazásnál megérkeztünk a sárga sáv jelzéshez, itt jobbra fordultunk és elindultunk végre az erdőben, de ez nem volt annyira kellemes, forró levegő volt körülöttünk. Egy rövid aszfaltos szakasz után elkezdtünk felmászni a Nagy Kőorra. Ebben a kánikulában nem volt túl ideális, elérkeztünk lányomnál a nagyon unom már ezt fázishoz.

Felérve a szikláknál megálltunk pihenni is egy kicsit.

Innen volt egy pici kilátás is a Balatonra. Lányom valamelyest fellelkesedett.

Most már láttam, hogy nézelődve kényelmesen biztosan nem érünk be 3 óra alatt a Célba, ezt elengedtük és innentől tényleg kényelmesen mentünk.

A következő emelkedő után értünk fel a Csere-hegyi kilátóhoz. Itt volt az első pecsételős pont.

És természetesen felmentünk a kilátóba is. Csodálatos panoráma fogadott minket. Itt végre volt némi hűs szellő is.

A Kék Balatonon ide nem másztam fel mert sokan voltak fent és elvileg egyszerre max 10fő tartózkodhat a kilátóban. A kilátóból már láttuk a következő hegyet is, oda kell átmennünk.

Itt a padokon tartottunk egy kisebb pihenőt. A lányok erőt gyűjtöttek a nagy melegben. Volt egy kis locsoló is itt, kicsit felfrissültünk.

Elindultunk lefelé és az országút után az Öreghegy oldalában másztunk fel a következő ponthoz a Felső-hegyre. Itt kaptuk meg a következő pecsétet.

Itt volt egy beton geodézai torony is, de ide nem másztunk fel.

Most már túl vagyunk a szintemelkedés nagy részén innen már csak le kell sétálni.

Elindultunk először még az erdőben, majd a nyaralók között, végül az utcákon az Adótorony felé. Tényleg nagyon meleg lett, kárpótlásul időnként felbukkant a Balcsi.

A sárga háromszög jelzés hol az utcákon, hol egy rövid erdei szakaszon vezetett, de végül kiértünk a Batthyány útra, melynek végén megérkeztünk az utolsó ponthoz. Itt van az Óvári Messzelátó, ahonnan szintén csodálatos a kilátás a Balatonra.

Az információs tábláról kiderült, hogy 1899-ben volt az avató ünnepség és Dr. Óvári Ferenc országgyűlési képviselőről kapta a nevét aki nagyon sokat tett a kilátó megépítéséért és a vasúthálózat kiépítésért Balatonalmádiban.

A kilátóból a kék háromszög jelzésen indultunk el lefelé, majd a Kilátóhegyi utcánál a jelzés jobbra bevitt a kőfejtőbe. Itt egy benőtt fa lépcsősoron kellett leereszkedni a Bányaparkba.

Végül lesétáltunk a Szent Imre herceg úton és a Széchenyi sétány után visszaértünk a Kulturális Központhoz a család nagy örömére.

A teljes menetidőnk három és fél óra lett, de ennek ellenére kaptunk emléklapot és kitűzőt is.

Elfáradtunk a nagy melegben, beültünk egy étterembe enni. Hazafelé egy fagyizónál is megálltunk, járt a jutalom mindenkinek.

Összefoglalás:

A rövid 10km-es szakaszon is teljesíteni kell 400m szintemelkedést, nagy melegben ez azért kihívás, kisebbekkel meg főleg. Az út során nincsenek vízvételi helyek, az Óvári Messzelátó melletti kék kút is el volt zárva, ezért az átlagosnál több vízzel számoljunk, ha tervezzük az útvonal bejárását. Szerintem ezt az útvonalat tavasszal vagy ősszel érdemes végigjárni, a kánikulai melegben inkább a Balatonban kell fürdőzni.

Az útvonal három kilátóhelyet érint ahonnan a Balatonban tudunk gyönyörködni. Családdal is mindenképpen érdemes végigjárni, de ha nézelődni is szeretnénk akkor 4-5 óra menetidővel számoljunk.

Dikran

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.